Tento dokument sa bude postupne meniť tak, ako sa budú na základe debát s rodinou a spoluobčanmi meniť moje preferencie. Aj tento obrázok sa bude meniť. Hneď ako nájdem niečo, čo ma osloví.
Ivanka pri Dunaji má rozlohu niečo viac ako 14km2. Už dnes je zastavaná takmer polovica použiteľnej plochy územia. Ja osobne by som bol veľmi rád, keby sa už viac nestavalo, ale realita bude úplne iná. Pokiaľ sa čoskoro nedohodneme na spôsobe rozvíjania nášho územia a jasných pravidlách, ako to chceme nielen regulovať, ale aj skutočne ustrážiť, developeri skrytí medzi našimi vlastnými známymi, susedmi či príbuznými (teda medzi nami) nám zastavajú takmer každú voľnú plochu. A to ja určite nechcem.
Chcem žiť v obci, kde je správne vyvážený pomer zastavaného územia a zelenej plochy, ktorá má niekoľkonásobný úžitok. Jej súčasťou je dostatok súvislej plochy drevín vo forme lesíka či parkov a sú prirodzene prepojené so všetkými zdrojmi vody v našej obci. Tvoria prirodzenú zásobáreň kyslíka, priestor na oddych či úkryt pred letnými horúčavami. Obyvatelia obce sú dostatočné uvedomelí. Prevažná väčšina rodinných domov má aj v záhradách dostatok zelene reprezentovanej najmä ovocnými drevinami. Z módy už vyšli monokultúrne trávniky, ktoré vyžadovali neustálu, ekologicky zaťažujúcu údržbu. Postupne ich nahradili multikultúry vo forme lúčok, ktoré sú prirodzeným domovom pôvodného hmyzu, vrátane včiel a ďalších opeľovačov. Ľudia opäť pochopili príťažlivosť malých záhradok, v ktorých si dokážu pestovať aspoň minimum vybraných produktov.
Ľudia tiež pochopili, že osobné autá nie sú jediným a najdôležitejším prostriedkom osobnej dopravy. Z rozšíreného centra obce, ktoré tvorí z väčšej časti pešia zóna so zelenými parkmi, je možné sa aj do vzdialených kútov obce dostať bezpečne peši či na bicykli. Autá neparkujú na verejnosti. Sú skryté vo dvoroch, pod zelenými prístreškami alebo v centrálne vybudovaných parkovacích domoch so zelenými strechami. Obec je dostatočne obslúžená zo strany verejnej dopravy. Vlaky jazdia v špičkách každých 15 minút a poskytujú dostatočnú kapacitu i komfort. Podobne aj autobusy prímestskej dopravy, ktoré využívajú v smere do/z Bratislavy vyhradené bus pruhy, a preto už v obci doprava nie je problémom.
V blízkosti diaľnice boli v rámci priemyselných parkov vybudované aj teleworkingové centrá a ďalšie multifunkčné priestory pripravené na jednoduché využitie rôzneho druhu, ktoré prispeli k zníženiu potreby cestovať do Bratislavy každý deň. V obci je ďalšie vzdelávacie centrum, ktoré funguje nielen ako škola, no súčasne poskytuje priestory pre kultúrne i športové aktivity, ktoré môžu navštevovať stovky fanúšikov. Súčasťou stavby sú samozrejme i podzemné garáže a moderné stojiská na bicykle.
Dlhodobo plánovaná tangenta, ktorá mala riešiť tranzitnú prevádzku bola po dohode s viacerými obcami a vyšším územným celkom preplánovaná tak, že skutočne pomohla zásadnej redukcii dopravy vo vnútri obce a súčasne jej riešenie umožňuje bezbariérový pohyb po krajine pre ľudí a zver.
Do obce sa vrátila pohoda a susedská spolupatričnosť, vďaka ktorej sa ľahšie dosahujú dohody a pokrok. Znížila sa nervozita, kriminalita či vandalizmus. Nehnuteľnosti obyvateľov obce získavajú na cene z dôvodu rastu atraktivity celého územia obce. Komunita je schopná sa spoločne vysporiadať s akýmikoľvek výzvami.